top of page

Festivalové nákupy

Původně jsem myslela, že zde po minulém víkendu poreferuji, jak jsme zvládly tradiční vyrábění adventních věnců a stromečků za přítomnosti desetiměsíčního batolete. Nakonec mi ale Áju pohlídala máma, takže otázka, zda by se líp popasovala s jehličím nebo tavnou pistolí zůstane minimálně pro další rok nezodpovězena.

Úplnou náhodou jsem ale v Jihlavě navštívila Veletrh her, hraček a potřeb pro děti Vánoce Dětem. Akce se tam konala druhým rokem a jsem zvědavá, jak se bude vyvíjet dál. Bylo fajn vidět, že i na Vysočině je příležitost naráz okouknout prodejce zajímavých a pravděpodobně pořád relativně méně běžných hraček a potřeb pro děti. Mám moc ráda knížky pro děti od nakladatelství Svojtka&Co. a tady navíc hned u vedlejšího stánku byla paní s knížkami od Usborne, který jsou taky úžasný! Byla to dost těžká volba, ale protože přece jen je Svojtka běžně k dostání i u nás v knihkupectví, nakonec jsem ÁJi pořídila další "hmatovku" od Usborne.

Leporelo od Usborne Baby's very first touchy-feely Christmas book

Je to leporelo s hodně tvrdými deskami, které má na každé stránce použitý v obrázku jiný materiál tak, aby děti hmatem mohly zkoumat různé povrchy. Už jsme jedno takové doma měli a Andrejce se moc líbí, tak jsem tohle pořídila na zabavení při výletu do Prahy, který nás čekal další týden.

Ještě jsem pořídila silikonovou plnitelnou kapsičku DOMKY. Hodně využíváme kapsičky Papoo, které jsem koupila v DMku, ale ty se úplně dobře neumývají, proto mě tahle zaujala. Navíc se dá ohřívat v mikrovlnce a při odšroubování celého víčka se do ní vejde lžička, což už jsme využily, když namixované ovoce zhoustlo a Ája ho nemohla dobře vysát.

Silikonová plnící lahvička Domky
Silikonová plnící lahvička Domky

Neměla jsem moc času si všechny stánky projít pořádně, ale ty, co mě zaujaly na první pohled byly bosonožka, které prodávají barefoot botky Filii a Hravé učení by Veronika, zaměřené na Montessori pomůcky. O celé akci jsem se dozvěděla z facebooku Bosky Vysočinou.

Byla jsem se kouknout i do herní zóny, která vypadala moc sympaticky, byla s dohledem a věřím, že se tam větší děti hravě dokázaly zabavit.

Velkou nevýhodou DKO, kde se akce v Jihlavě konala je, že není bezbariérové, takže o procházení s kočárkem nemohla být řeč. Mně Áju hlídala máma, ale jinak bych ji asi musela mít celou dobu v náručí, což je dost nepraktické. Navíc jsem si nevšimla, že by dole, kde se kočárky nechávaly, byl nějaký dozor.

Vstupné na veletrh bylo dobrovolné a bylo následně věnováno na nákup postýlky pro novorozence do porodnice, což je skvělý.

No a včera jsme s Andrejkou navštívily Dětský festival Mini, na který jsem se po zkušenosti z května moc těšila! Na všechny ty krásné designové kousky a počiny převážně českých tvůrců.

Pár věcí jsem tam měla vyhlídnutých a samozřejmě jsem získala spoustu nové inspirace na to, co všechno "musíme mít!". Musím se ale pochválit, že jsem se zvládla udržet na uzdě a neskoupit všechno, co by se mi líbilo a přivezly jsme si domů jen pár "nezbytných kousků".

Úlovky z Děstkého festivalu mini

Pořídila jsem Áji novou lahvičku na pití b.box sippi cup, kterou prodávalo mimmo.cz. Líbí se mi, že se dá zavřít, přestože má brčko, ale hlavně by se z ní mělo dát pít z jakéhokoliv úhlu díky závažíčku na brčku.

Lahvička na pití Sippy cup b.box
Lahvička na pití Sippy cup b.box

Na stánek s originálními čekými hračkami Pikle jsem si šla pro autorskou hru Malý hvězdář od Míši Knězkové, která stojí za blogem MK Life, a jejíž den musí mít snad alespoň 48 hodin, podle toho, co všechno stíhá! Kartičky budou na svoje využití u nás ještě dlouhou chvíli čekat, ale ten nápad mě natolik nadchl, že jsem nechtěla, aby se mi stalo, že ji pak už neseženu. Nemá cenu, abych se vám zkoušela sadu popsat, když to nejlíp udělala sama Míša tady.

Poznávací sada Malý hvězdář

Poznávací sada Malý hvězdář

Stejný případ, kdy jsem nechtěla přijít o možnost mít tuhle záležitost doma byla i s knihou od nakladatelství Host Rok v lese. Krásně ji zase představila Míša tady, ale mně asi nějak ušlo, že je to leporelo, což mě velmi příjemně překvapilo a hlavně to znamená, že ji budeme moct vytáhnout velmi brzy.

Velké leporelo Rok v lese od nakladatelství Host

Nakonec jsem ještě pořídila eko čistič na všechny povrchy od značky Attitude, kterou na festival přivezli Babystart. Hodně jsem teď slyšela o dětské kosmetice Attitude a překvapilo mě, že dělají i výrobky pro úklid domácnosti, tak jsem zvědavá, jestli se vyrovná univerzálnímu čističi Yellow&Blue, který jsem používala doteď a byla jsem s ním spokojená.

No a zbytek na fotce jsou poutače, které jsem si vzala, abych nezapomněla, co je ještě třeba pořídit. První jsem využila hned včera večer. :D Alespoň třikrát jsem se vracela ke stánku lilylu, kde měli králičí panenky Metoo a já se pořád nemohla rozhodnout, jestli ji vzít k Vánocům (mám za úkol koupit Andrejce panenku od prababičky) a mrzelo mě, že je nemůžu naživo porovnat s Lollipop, které se mi moc líbily na květnovém Mini. Nakonec jsem se ale přece jen rozhodla pro králičí holčičku a ještě večer ji objednala.

Krásy na stánku lilylu

Určitě taky zanedlouho pořídíme audioverzi Pohrátky aneb Cesta pavoučka Vincka od holek z elmavia, a až za pár týdnů přijde ta chvíle, budu se po botkách pro Andrejku poohlížet i u Skibi a neobuto. Ještě se mi moc líbil růstový metr na stánku mamiee, protože sháním takový, který se nemusí lepit.

Byla by toho ještě spousta, ale jednak se nechceme zahltit, a druhak, nejsou to nejlevnější kousky. Věřím ale, že za to stojí.

Mini jsme si užily, ale už to bylo náročnější, než když ÁJa v květnu spící nebo bdící seděla v podstatě bez hnutí ve vajíčku. Teď už se jí tam moc být nechtělo. Byla jsem ráda, že jsem nám zamluvila místo na doprovodném programu hubební hodiny s la školou. Krásně nám to rozdělilo čas, a i když jsme tam nakonec strávili jen půl hodiny, Andrejka potom totálně odpadla a já se mohla části stánků věnovat úplně v klidu. Navíc to bylo první takové rádoby představení, které kdy viděla a já se nemohla vynadívat na to, jak to pozorovala!

Nakonec ale musím dodat, že se mi víc líbilo místo konání v květnu v Balabence, přišlo mi mnohem lépe uspořádané, vzdušnější a celkově prostornější. Nevím, jestli už se všichni nemohli dočkat (stejně jako já), takže se nás tam hned dopoledne nahrnulo příliš, ale je fakt, že ze začátku pořád někde vznikaly nějaké fronty, dlouhá už před vstupem, u výtahů, kolem stánků, u stolků na jídlo...

Přímo před námi stála Kačka ze Smoothcooking

My měly štěstí a dokonce jsem pro Andrejku v době oběda ulovila jídelní židličku. Tak jsme si vyzkoušely chytrou židli Sedees, kterou určitě pořídíme až Ája vyroste z té klasické dřevěné, co jsme podědili.

A tak už se zase těšíme v květnu na novou dávku inspirace!

Dopoledne před festivalem jsme ještě byly na brunchi s kamarádkou. Snažila jsem se vyzjistit nějakou kavárnu v okolí náměstí Republiky s dětským koutkem. Na žádnou jsem ale nepřišla a na webu Oveřeno rodiči jsme našly tip na Café Mistral u Staroměstké. Je to tam moc hezký a ani ceny na tu lokalitu nejsou nijak příšerný, ale teda dětský koutek jsme nevyužily, protože je spíš pro větší děti. Je totiž na chodbě mezi dvěmi částmi a není na něj od stolů vidět.

Zajímalo by mě, jestli máte nějaký tip, jak hledáte vhodná místa k posezení s přáteli a zároveň s dětmi?

Přeji hezké adventní výletování!

P.

Poslední články
Petra a Andrejka

Zápisky z cest maminky a holčičky.

O tom, kam a jak jsme cestovaly, jak se nám tam líbilo a proč. A taky o tom, co jsme tam viděly a ochutnaly.

Sociální sítě
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
tags/Štítky
Zatím žádné štítky
bottom of page